Hanna Romlin

Min väg till en hälsosammare livsstil.

Proteinbars - raw

Publicerad 2015-08-07 19:33:00 i Bröd och bakverk, snacks,

Trött på att köpa bars som oftast innehåller en massa onödigt? Gör dina egna istället och vet vad du får i dig.
Här kommer ett recept på supergoda och nyttiga proteinbars som inte behöver bakas i ugnen utan är helt raw.
Dessa är perfekta att ha med sig i väskan efter gymmet, på jobbet, i skolan osv.
Förvaras i kylskåpet i ca 1-1,5 vecka eller i frysen i ca 2-3 månader.
 
Du behöver:
4 dl havregryn 
2 dl Whey proteinpulver chokladsmak, kokos eller vanilj ( jag har whey 100)
0,5 dl hackade valnötter
2 msk riven kokos
1-3 msk kokosmjöl
1 msk honung eller agave sirap
0,5 dl mandelsmör (eller annat nötsmör)
0,5 dl valfri mjölk (jag tog kokosmjölk)
 
Gör så här:
Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Blanda sedan i alla de blöta ingredienserna och rör ihop med händerna eller en slev. Häll allting i en rektanguljär form, Täck över med folie och ställ in i kylen i ca 4 timmar. Skär upp önskade bitar (jag brukar göra olika storlekar) och slå in dem i folie som bars. In i kylen igen eller i frysen.
Hoppas att det smakar!
 
Jag gjorde en med kokos och en med chokladsmak 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Romlin

Hanna 23 år. Kommer ursprungligen ifrån Norrköping men bor nu i Alvesta med sambo. Lärarstudent för F-3. Älskar att träna, läsa, laga mat och umgås med vänner och familj.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela